Mire is jók a meetingek?

Share on facebook
Share on linkedin

Ha fel kéne sorolnod, mit kedvelsz a legkevésbé a munkahelyeden, akkor a képzeletbeli dobogóra egész biztosan felkerülnének: a meetingek. Munkaügyi történészek állítólag a munka kitalálójának még gonoszabb ikertestvérétől eredeztetik származását.

Akárhogy is igyekszel azonban, már a mindennapok részévé váltak, így jobb, ha felülkerekedsz rajtuk, mielőtt azok uralnak le Téged. Ha úgy érzed Neked már mindegy, ezen a helyzeten semmi nem segít, akkor se hagyjon el Téged a remény. Van kiút!

Valójában igenis hasznos dolgok ezek a meetingek, csak hát ugye a tapasztalatok azt mutatják, hogy gyakran nem jól használják őket, így sokan időrablásnak érzik őket, az összehívóját pedig valami ördögi lénynek, aki a lelket szívja ki a résztvevőkből kis dózisokban.

Valahol magadban azért Te is érzed, hogy a meeting egy valóban fontos dolog. Hiszen a meetingeken cserélnek gazdát olyan információk, amik fontosak a cég életében, így természetesen a munkádban is, illetve ezen alkalmakkor dugják össze a fejüket azok a nagyágyúk – köztük Te is -, akik aztán a saját tudásukat bedobva megtalálják a megoldást az égető problémákra.

Persze ha ez mindig így volna akkor mindenki örömmel járna meetingekre. Valószínűleg esetetekben sem ez a helyzet.

Ennek számos oka van, és bizony mind a szervezők, mind a résztvevők hozzá tesznek ahhoz, hogy ez így alakul.

Érdemes megtanulni, hogy mit tehetsz ez ellen legyél akár résztvevő vagy szervező, mert ezzel nagyban hozzájárulhatsz a saját, a csapatod és végső soron a cég sikereihez. És ki ne szeretné, ha a nevét összekötnék a sikerességgel?

A meetingek pedig azért is nagyon jók, mert a kollektív intelligencia példájának egyik nagyon jó megtestesítője.

A kollektív intelligencia lényege, hogy ha sok különböző tudású és tapasztalatú ember jól együtt tud működni egy probléma megoldásán, akkor ők nagyobb eséllyel oldják meg a problémát, mintha egymással versengve, saját igazukat bizonygatva próbálnának megoldás kicsikarni magukból.

A kollektív intelligencia alapja pedig a kommunikáció. Igen, pont ugyanaz, mint a meetingeké. A meetingeken pedig sok különböző tudású és tapasztalatú ember szokott együtt működni. A következtetést már Te magad is levonhattad: ha a meetingjeidet megfelelő mederben bírod tartani, akkor nem csak elszenveded őket, hanem jobb megoldásokra is juttok rövidebb idő alatt.

A virtuális meetingek sem másak ebből a szempontból, hiszen itt is ugyanazzal a céllal, ugyanazok az emberek gyűlnek össze. A különbséget a virtuális tér sajátosságai adják, és ha ezeket tudatosan kezeled, akkor előnyödre is fordíthatod őket!

A virtuális meetingek fogalma nem új keletű, de gyakoriságuk drasztikus megnövekedése miatt minden, a jó lebonyolításukhoz elsajátított technika többszörösen megtérül. A következő pár poszt ezen technikák elsajátításában fog Téged segíteni.

Oszd meg a bejegyzést ismerőseiddel

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Kovács Gergely

Kovács Gergely

Az Office Booster alapítója, megszállott hatékonyság hajszoló, és jelenleg is aktív projektvezető vagyok.
A több, mint 60, multis és internacionális, gyártói környezetben végzett kisebb-nagyobb projektem során azt vettem észre, hogy a dolgozók gyakran túlzottan is leterheltek, ami a cégek céljainak elérését nagyban megnehezíti.
Célom, hogy segtíséget nyújtsak a folyamatok hosszútávú fenntarthatósága és fejlesztése kapcsán, így támogatva a céges célkitűzések elérését, és egy emberibb munkakörnyezet kialakítását.
Mert mindenki megérdemli, hogy szeresse a munkáját!

Olvass tovább