Ha fel kéne sorolnod, mit kedvelsz a legkevésbé a munkahelyeden, akkor a képzeletbeli dobogóra egész biztosan felkerülnének: a meetingek. Munkaügyi történészek állítólag a munka kitalálójának még gonoszabb ikertestvérétől eredeztetik származását.
Akárhogy is igyekszel azonban, már a mindennapok részévé váltak, így jobb, ha felülkerekedsz rajtuk, mielőtt azok uralnak le Téged. Ha úgy érzed Neked már mindegy, ezen a helyzeten semmi nem segít, akkor se hagyjon el Téged a remény. Van kiút!
Valójában igenis hasznos dolgok ezek a meetingek, csak hát ugye a tapasztalatok azt mutatják, hogy gyakran nem jól használják őket, így sokan időrablásnak érzik őket, az összehívóját pedig valami ördögi lénynek, aki a lelket szívja ki a résztvevőkből kis dózisokban.
Valahol magadban azért Te is érzed, hogy a meeting egy valóban fontos dolog. Hiszen a meetingeken cserélnek gazdát olyan információk, amik fontosak a cég életében, így természetesen a munkádban is, illetve ezen alkalmakkor dugják össze a fejüket azok a nagyágyúk – köztük Te is -, akik aztán a saját tudásukat bedobva megtalálják a megoldást az égető problémákra.
Persze ha ez mindig így volna akkor mindenki örömmel járna meetingekre. Valószínűleg esetetekben sem ez a helyzet.
Ennek számos oka van, és bizony mind a szervezők, mind a résztvevők hozzá tesznek ahhoz, hogy ez így alakul.
Érdemes megtanulni, hogy mit tehetsz ez ellen legyél akár résztvevő vagy szervező, mert ezzel nagyban hozzájárulhatsz a saját, a csapatod és végső soron a cég sikereihez. És ki ne szeretné, ha a nevét összekötnék a sikerességgel?
A meetingek pedig azért is nagyon jók, mert a kollektív intelligencia példájának egyik nagyon jó megtestesítője.
A kollektív intelligencia lényege, hogy ha sok különböző tudású és tapasztalatú ember jól együtt tud működni egy probléma megoldásán, akkor ők nagyobb eséllyel oldják meg a problémát, mintha egymással versengve, saját igazukat bizonygatva próbálnának megoldás kicsikarni magukból.
A kollektív intelligencia alapja pedig a kommunikáció. Igen, pont ugyanaz, mint a meetingeké. A meetingeken pedig sok különböző tudású és tapasztalatú ember szokott együtt működni. A következtetést már Te magad is levonhattad: ha a meetingjeidet megfelelő mederben bírod tartani, akkor nem csak elszenveded őket, hanem jobb megoldásokra is juttok rövidebb idő alatt.
A virtuális meetingek sem másak ebből a szempontból, hiszen itt is ugyanazzal a céllal, ugyanazok az emberek gyűlnek össze. A különbséget a virtuális tér sajátosságai adják, és ha ezeket tudatosan kezeled, akkor előnyödre is fordíthatod őket!
A virtuális meetingek fogalma nem új keletű, de gyakoriságuk drasztikus megnövekedése miatt minden, a jó lebonyolításukhoz elsajátított technika többszörösen megtérül. A következő pár poszt ezen technikák elsajátításában fog Téged segíteni.